Rekondiční pobyt ŠUMAVA 2023

ŠUMAVA – DEN PRVNÍ

Kapky z Kapky97 vyráží na rekondiční pobyt na Šumavu.

Leje a leje.... nám to ale nevadí.

Z Chomutova vlakem ... výluka Žatec...autobusem do Blatna...a tam zpátky hup do vlaku a jedeme do Plzně...ejhle zase výluka, tak busem až do Klatov....a pak zase vlakem do cíle naší cesty - Železná Ruda - Špičák.

No, ale konečně jsme tady, čeká nás milé přijetí v krásném penzionu Aura. Absolvujeme procházku v dešti, seznamujeme se s okolím a těšíme se na další dny v krásné šumavské přírodě.

ŠUMAVA - DEN DRUHÝ

...a prší a prší....ale nás to neodradilo a vyrážíme pěšky do Železné Rudy. Navštívíme infocentrum a krásnou výstavu o historii Šumavy a o díle a životě šumavského spisovatele a kreslíře Karla Klostermanna. A protože fakt leje jako z konve, "sušíme se" v kavárně.. a pak pěšky zase domů. Některé z nás si dávají masáž a po výborné večeři chystáme výlet na zítra a pokračujeme v přípravách Šlapání pro Kapku, které se už rychle blíží.

ŠUMAVA - DEN TŘETÍ

Prší - neprší - svítí - nesvítí - černo – modro…

Dneska to bylo jako na houpačce, ale už to "jde k lepšímu"a zítra má být ještě líp.

Ráno další várka relaxu při masážích a odpoledne parádní výlet stařičkou lanovkou na Hofmanky a odtud krásným šumavským lesem procházkou až ke skiareálu Belveder. A protože v místním hotelu je i pivovar, zastávka byla dokonce i trochu tématická J A pak zase hupky dupky dolů z kopce kolem kouzelných míst, přes stále ještě rozkvetlé louky, se zastavením u nádherného skleněného anděla nebo bobří hráze...bylo to krásné odpoledne. A večer příjemně unavené usedáme po sprše a výborné večeři ke kartám. Dneska fakt na nic jiného už není síla..

ŠUMAVA - DEN ČTVRTÝ

Další den je za námi, začal opět výbornou snídani a několik z nás si užilo příjemné chvilky na masážích. Potom jsme si jen tak v pohodičce vyšláply pár kilásků do kopečka až na Čertovo jezero. Jezero nádherné, čisté, ale vidět to, co tam všude kolem dokázali lesáci udělat...moc smutný pohled L

Odtud potom po jiné lesní stezce dolů ke stanici lanovky, která jezdí až na vrchol Špičáku. Tady nás zlákala pěkná hospůdka s milou obsluhou, zelňačkou a pivkem. O hospodu níž zase dělali výborný svařák a dortíky.

Večer byl zábavný, kvízový, veselý, dokonce i se sladkou odměnou...

No, nenudíme se tu J

ŠUMAVA - DEN PÁTÝ

Tak zase prší, tedy trochu odpočinku neuškodí... takže krátké procházky...někdo za přírodou, někdo za nákupy do Klatov a další po hospůdkách...ve vísce Špičák mají určitě jednu z nejlepších nádražních hospod. Útulno, čisto, výborná tlačenka, borůvkové i bramborové knedlíky a co teprve ty špagety a pivko.

A večer byl dneska tak trochu lehce hudebně - taneční .

ŠUMAVA -DEN ŠESTÝ

A že bylo dneska krásně! Počasí parádní, zrovna akorát na výšlap. Takže ráno busem do Kašperských Hor a odtud posilněny malým pivkem do šíleného krpálu. Zvolily jsme určitě tu nejstrmější cestu. Kašperk je prý nejvýše položený hrad u nás. 870 m, co je to na nás! Všechny jsme to zvládly. Ale přístup obsluhy hradní kasy byl hrozný. To se jen tak nevidí a zkazí to náladu pomalu na celý den. Tak se zase šupajdilo z kopce dolů. A tam se stejně špatně asi vyspal i řidič autobusu. Přijel pozdě, ještě pindal, jel jak šnek a nám ujel v Srní přípoj. Byly jsme tedy nuceny strávit nechtěně dvě hodiny v místním lokále. Ale pivko a kafe měli výborné, tak to nakonec i uteklo. Na véču jsme sice dorazily se zpožděním, ale výlet jsme si užily a zdolaly pěkných pár kilometrů. Odměnou nám byla krásná šumavská příroda a příjemné sluníčko

ŠUMAVA - DEN SEDMÝ A OSMÝ

V neděli bylo moc pěkné počasí a tak se naše parta z Kapky vydala po ranních masážích na poslední výlet. Vyrážíme na něj sedačkovou lanovkou, kde nás na vrcholu hory Špičák čeká krásný výhled na Šumavu a ještě parádnější pohledy jsou z místní rozhledny, kam jsme se také vyšplhaly. Jsme prostě děsně šikovné J.

Velkým zpestřením téhle cesty bylo setkání s hvězdou. Dokonce se s námi zpěvák Marek Ztracený i vyfotil.

No a poslední večer byl, jak jinak? Rozlučkový. A veselý.

V pondělí dopoledne se vydáváme vláčkem a autobusem na cestu domů do Chomutova. Užily jsme si krásný týden a v krásné šumavské přírodě jsme našlapaly 72 km.

V příjemném prostředí penzionu Aura ve Špičáku bylo všechno v pohodě, jak jen nejvíc jsme si mohly přát. Prostředí, pokoje, čistota, výborné snídaně i večeře, ochotní a milí majitelé... prostě můžeme jen doporučit.

Naše poděkování především patří také Lize proti rakovině, která náš pobyt finančně podpořila. Děkujeme.